“Caramel ontwikkelt marketingstrategie voor VIOD Verenfabriek”

Verenfabriek VIOD is specialist in stalen veren in zowel de automotive als de industrie. VIOD levert solide maatwerk oplossingen in veertechniek en heeft een goed geschoold en zeer loyaal team van medewerkers. Caramel is dan ook trots op door Verenfabriek VIOD gevraagd te zijn om met de marketing voor de industriële tak aan de slag te gaan.

Over Verenfabriek VIOD 

Als je door de fabriek loopt, ruik je de geur van verhit staal. De computergestuurde machines, logisch opgesteld volgens het productieproces, wikkelen, draaien, slijpen en stralen ruwe grondstoffen tot exact gespecificeerde maatwerk veren. Met oorverdovend geluid worden de veren op de juiste lengte afgeknipt en tot in de puntjes afgewerkt in de eigen epoxy spuiterij. Als je rondloopt in de fabriek, centraal gelegen langs de A2 bij Breukelen, voel je het; hier werken mensen met een passie voor technische veren.

Zie ook het filmpje; Henk Westbroek neemt een kijkje in de fabriek van VIOD Veren. 

Aanleiding voor traject “Identiteit & Enthousiasme”

Verenfabriek VIOD signaleert dat de naamsbekendheid onder haar belangrijkste doelgroepen in de industriële tak beter kan. Ook ziet ze kansen om industriële en offshore organisaties te helpen bij het efficiënter en effectiever ontwikkelen van veertechnische oplossingen, door eerder in het ontwerpproces betrokken te raken. Tenslotte stralen de huidige marketingcommunicatie middelen nog onvoldoende het enthousiasme, de betrokkenheid en de passie voor veren uit, die in elke vierkante centimeter van de fabriek voelbaar zijn.

Deze drie uitdagingen hebben geleid tot de doelstellingen voor het traject “Identiteit & Enthousiasme” onder leiding van Jasper en Gerdien Caramel. 

Doelen en aanpak

Belangrijk doel van het traject was de ontwikkeling van een robuuste overkoepelende marketingstrategie voor de komende 3 jaar die meer focus creëert in de marktbewerking van Verenfabriek VIOD.

In een aantal workshops heeft VIOD strategische keuzes gemaakt en hebben we samen visie, missie, cultuur- en merkwaarden en de merkbelofte van Verenfabriek VIOD ontwikkeld. Het onderscheidend vermogen hebben we zichtbaar gemaakt door het boven water halen van bijzondere verhalen over de oplossingen van Verenfabriek VIOD met behulp van haar industriële veren. 

Proactief en klantgericht denken en handelen binnen de organisatie is actief gestimuleerd binnen het project. We hebben daarom samen met een groep medewerkers uitgewerkt hoe VIOD Veren op de momenten van de waarheid voor de klant het verschil kan maken. 

Middelen: Solid Customized Solutions

Het traject met Caramel heeft geresulteerd in een nieuwe pay-off voor VIOD "Solid Customized Solutions" in het Nederlands: "Uw solide maatwerkpartner". We leverden een actieplan voor Verenfabriek VIOD op met een uitwerking voor een serie verhalende advertenties en een concept voor een beurs stand. Vervolgens ontwikkelde onze smaakmaker Roel ter Voort op basis van de merkstrategie een beeldconcept en de vormgeving van de VIOD stand op ESEF.

Met de nieuwe strategie en de creatieve uitingen is VIOD Veren hard bezig om mooie bedrijven in branches als de offshore en de landbouwmechanisatie enthousiast te maken voor haar excellente, op maat gemaakte en supersnel geleverde veren.

Klanten

Oriënterend gesprek

Wil je weten wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Maak een afspraak voor een oriënterend gesprek!

afspraak maken
 
“Jouw bedrijf laten
groeien door enthousiasme?”