“Van beoordelen achteraf, naar waarmaken vooraf”

 

In een wereld die verandert, kun je elke verandering ervaren als een bedreiging.

Je kunt ook in actie komen en dit zien als een nieuwe kans en een route naar duurzaam succes, samen met jouw klant. Dit biedt nieuwe mogelijkheden om je te onderscheiden van de concurrentie.

Een kleine greep uit de vele kansen:

  • Onderscheiden op emotionele zaken zoals vertrouwen, relaties en gedrag, omdat het niet meer lukt op uitsluitend rationele zaken.
  • Het assortiment verdiepen door het uit te breiden, of te verbreden door een servicecomponent toe te voegen (servitization).
  • Een webshop openen naast de bestaande business voor aankopen van klanten;
  • Aan de slag gaan met Account Based Marketing.

Hoe het werkt

Met de Expectations Monitor breng je zelf de verwachtingen van de klanten van je bedrijf op gestructureerde wijze vóóraf in kaart. 

Vervolgens bieden wij ondersteuning en advies zodat je deze verwachtingen daadwerkelijk waar kunt gaan maken. Na drie maanden beoordelen je klanten jullie prestaties gebaseerd op hun eigen verwachtingen. 

Kwalitatieve klantinformatie

Met de Expectations Monitor verzamel je kwalitatieve informatie van individuele klanten. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom je er voor gekozen hebt om juist van deze klant de verwachtingen op te vragen. Misschien omdat hier meer omzet te realiseren is, omdat je de relatie met deze klant wilt uitbouwen óf omdat je denkt van deze klant het meest te kunnen leren.

Management Informatie

De management informatie in de Expectations Monitor stelt je in staat om de status van de verwachting te volgen en te analyseren. Het is vooral praktisch en functioneel. De informatie kan zowel gebruikt worden voor de interne communicatie als in gesprekken met de klant. Door verwachtingsmanagement regelmatig met elkaar te evalueren, kun je verder bouwen aan de relatie en aan gezamenlijk succes. Bovendien zorgt de geïntegreerde Deming Circle voor de borging in de interne organisatie.

De Expectations Monitor is een software tool in de cloud. Alle klantinformatie is eenvoudig aan je klant gegevens in je eigen CRM te koppelen. Het product is beschikbaar in verschillende modules voor klanten, medewerkers en andere stakeholders.

Account Based Marketing

De Expectations Monitor is een ideale methode die perfect past in de Account Based Marketing plannen van B2B organisaties. 

Voordat je met Account Based Marketing aan de slag gaat, is het van belang om goed te weten wie je beste klanten zijn en hoe jouw markt precies in elkaar zit. Zorg dat je erachter komt wie het meest waarschijnlijk is om bij jouw bedrijf een aankoop te doen en waarom. Je kunt hiermee starten door je huidige topklanten te analyseren. 

Een snelle manier om dit te doen is door in jouw CRM systeem een analyse te maken van de topklanten en daarnaast met jouw salesteam te spreken. Je kunt bij deze klanten kijken naar: 

  • Hoeveel omzet leveren ze op en nog belangrijker, hoeveel winst? 
  • Hoe lang zijn ze al klant? 
  • Zijn ze loyaal en zijn ze wellicht ambasssadeurs? 
  • Wat waren de belangrijke uitdagingen waar zij voor stonden? 
  • Wat waren de verwachtingen bij jouw bedrijf toen zij klant werden?

Om die uitdagingen en de bijbehorende verwachtingen te identificeren is de Expectations Monitor bij uitstek geschikt. 

Aan de slag

Wil jij groeien en succes realiseren door de verwachtingen van je klanten centraal te stellen? Maak dan vandaag nog een start om de verwachtingen van je klanten op te kunnen vragen.

 

 
“Ook een innovatieve
klantmagneet worden?”