“Pro-actief op klantverwachtingen inspelen ”

Klanten vooraf vragen wat ze verwachten in plaats van achteraf vragen wat ze van je product, dienst of organisatie vonden.  

Wat is Expectations? 

Expectations is een methode om gestructureerd en continu de verwachtingen van klanten te inventariseren. Door vooraf de 3 belangrijkste verwachtingen van klanten op te vragen kan beter ingespeeld worden op wat klanten waardevol vinden. Daardoor kan de organisatie haar toegevoegde waarde vergroten, bijvoorbeeld door haar propositie aan te passen, service te vergroten, of zelfs strategie aan te scherpen of organisatiemodel anders in te richten. 

Waarom Expectations? 

  • Succesvolle bedrijven anticiperen op een snel veranderende markt door continu te onderzoeken hoe ze waarde kunnen blijven toevoegen

  • Leiderschap zorgt voor betrokken en gemotiveerde medewerkers met een duidelijke focus

  • Optimale samenwerking en co-creatie binnen de keten zijn voor deze bedrijven vanzelfsprekend

  • De (innovatie) focus van deze bedrijven is meer gericht op wat het product voor de klant toevoegt, in plaats van enkel op de functionele product eigenschappen

Wat levert Expectations op?

  • Inzicht over de verwachtingen van relevante klanten
  • Een betere relatie met klanten
  • Betere samenwerking intern door een gedeeld beeld van de klant en de oplossing die de klant vraagt
  • Een kapstok op basis waarvan de keuzes en prioriteiten voor het sturen  op klantverwachtingen gestructureerd in een actieplan worden omgezet
  • Groei: meer omzet en rendement en een sterkere concurrentiepositie
 
“Jouw bedrijf laten
groeien door enthousiasme?”