“Recept voor meer enthousiaste klanten”

Wist je dat uit onderzoek van Blauw Research blijkt dat 40% van nieuwe klanten via aanbevelingen van bestaande klanten binnenkomt? In B2B komt zelfs ruim 70% van de nieuwe klanten binnen via mond-tot-mond reclame. Een enthousiast verhaal over jouw organisatie, product of dienst is goud waard. Een optimale customer experience is daarbij echter cruciaal. 

Van "goed" naar "geweldig"

Succesvolle bedrijven zien dat het nu meer dan ooit draait om een optimale customer experience. Veel B2B bedrijven hebben daar ongekende kansen liggen. Echte innovators en koplopers willen de slag van "goed" naar "geweldig" maken en stellen daarbij de klant centraal. Juist door de sterke digitalisering in klantcontact is voor een hoge Customer Experience menselijk contact belangrijker dan ooit. Medewerkers spelen hierin een cruciale rol; zij maken het verschil in een onderscheidende customer experience waarover gepraat wordt. 

Recept voor Customer Experience

Caramel heeft een recept voor Customer Experience ontwikkeld, speciaal voor B2B bedrijven die inzien dat Customer Experience het verschil in de markt maakt. 

Dit recept draait om bestaande klanten en hoe je die kan veranderen in enthousiaste ambassadeurs, je superpromoters. Caramel levert je de juiste ingrediënten voor een onderscheidende customer experience, waardoor klanten je aanbod herinneren, erover praten en je aanbevelen aan vrienden en relaties. In 5 stappen en met gebruik van de customer journey begeleiden we je van een "dertien in een dozijn klantbeleving" naar een unieke beleving waar klanten over praten, via alle kanalen, van verjaardagsfeestje tot social media.

En dat leidt uiteindelijk tot meer resultaat, onderaan de streep.

Onderdelen traject

  • Kick-off
  • Persona ontwikkeling - indien nodig
  • 6-8 deep dive interviews voor binnenhalen voice of the customer
  • Customer journey ontwikkeling
  • Brainstorm voor belevingsconcepten
  • Actieplan voor implementatie en borging.   

Ervaring T-Mobile Zakelijk

Wij hielpen T-Mobile met het optimaliseren van het optimaliseren van de klantervaring in het onboarding proces Cloud & Clear. Lees hier de hele case. 

Mick Coulson, senior product manager Cloud & Clear en onze directe opdrachtgever: "Ik ben onder de indruk van de professionaliteit en daadkracht van Caramel; en zou hen zeker aanraden." 

Blijf je stilstaan?

Of kom je liever in actie en zorg je dat je business groeit met focus op een maximale klantbeleving en mond-tot-mondreclame? 

Voor meer informatie over dit programma neem contact op met Jasper van Bochove.

 
“Ook een innovatieve
klantmagneet worden?”