“Weet jij wie je superpromoters zijn?” 

Dat is één van de eerste vragen die we potentiele klanten stellen. Elk bedrijf heeft ze, weinig bedrijven weten precies wie het zijn. Terwijl je superpromoters niet alleen je krachtigste marketingmiddel zijn, maar ook een schat aan informatie over je merk bezitten.

  • Waarom kiezen klanten voor jou in plaats van voor je concurrent?
  • Wat maakt jou uniek in de markt?
  • Wat zeggen mensen over je als ze je aanbevelen?
  • Wanneer praten ze over je, en wanneer juist niet?

Al deze kennis en meer kun je relatief eenvoudig verzamelen met behulp van een superpromoter onderzoek. Dat doen we dan ook regelmatig voor onze klanten. Van snel en eenvoudig kwantitatief, tot een uitgebreide deep dive. Jouw superpromoters zijn de schat die begraven ligt in je achtertuin, je hoeft alleen maar op onderzoek uit te gaan.

Eat Your Own Dogfood 

Ook wij gaan jaarlijks op zoek naar onze superpromoters in het kader van ‘Eat Your Own Dogfood'. Aan de basis van het onderzoek ligt de Net Promoter Score of NPS*. Toen we begin 2014 voor het eerst dit onderzoek onder klanten en relaties deden, was het resultaat een NPS van +30. In 2015 steeg de NPS naar +40 en in 2016 liep onze NPS op naar +44.

Dat is een resultaat om trots op te zijn. Nog veel trotser zijn we op het feit dat we een grote hoeveelheid mensen om ons heen hebben verzameld die zo enthousiast over ons zijn dat ze Caramel aanbevelen. Traditiegetrouw willen we daarom ook dit jaar weer onze superpromoters in het zonnetje zetten. Dit jaar hebben we geen lootje getrokken uit de hoge hoed, maar gewoon gekeken welke 3 superpromoters wat extra aandacht verdienen. Omdat ze aantoonbaar vaak over ons praten. Omdat ze voor nieuwe opdrachten zorgen. Of omdat ze zelf overstromen van enthousiasme. Gewoon, omdat het kan!

Onze drie super-superpromoters van 2016: 

Zoveel enthousiasme laten we niet ongemerkt voorbij gaan. Binnenkort volgt een kleine attentie, die inderdaad weer iets met Caramel te maken heeft… Dame en heren, dank voor jullie enthousiasme! 

“Superpromoters in het zonnetje”

* De NPS score bereken je door de vraag te stellen: “Hoe waarschijnlijk is het dat je ons aanbeveelt aan relaties, op een schaal van 0 tot 10?”. Het percentage promoters, mensen die een 9 of 10 antwoorden op die vraag, minus het percentage criticasters, de mensen die een 6 of lager geven, leidt tot een getal dat tussen de -100 (alleen maar criticasters) tot +100 (alleen maar promoters). Een positieve NPS is goed, een NPS van boven de 50 wordt in Nederland als excellent gezien. 

 
“Ook een innovatieve
klantmagneet worden?”